TEAM-Klinikken

TEAM-Klinikken: Ditt behandlingssenter for fysioterapi, manuellterapi, akupunktur og osteopati i Holmestrand

TILLEGGSBEHANDLINGER

VI ØNSKER Å OPPNÅ ET BEST MULIG RESULTAT FOR DEN ENKELTE, I SAMARBEID MELLOM OSS PÅ KLINIKKEN OG DEN ENKELTE PASIENT. VI VEKTLEGGER ET EGET ANSVAR/EGET INITIATIV I DENNE PROSESSEN. DETTE VIL I DE FLESTE TILFELLER VÆRE NØDVENDIG FOR Å OPPNÅ ET BEST MULIG RESULTAT.

Botsåle sett nedenfra

FOTANALYSE OG TILPASNING AV SÅLER

Osteopat og fysioterapeut Jørgen Stanger har spesialisert seg på fotanalyse og tilpasning av såler. TEAM-Klinikken har valgt å bruke sålen "OneSole" pga dens enestående egenskaper. Dette er en dynamisk såle som korrigerer eventuelle feilstillinger i føttene.

Akupunktur i leggmuskel

AKUPUNKTUR

Akupunktur er en gammel kinesisk behandlingsmetode, basert på den tradisjonelle kinesiske medisinen. Behandlingen består i å stikke tynne nåler gjennom huden på bestemte steder på kroppen for å forebygge eller behandle sykdom eller for å bedøve eller lindre smerte.

Trykkbøølgebehandling av skulder

TRYKKBØLGEBEHANDLING

The following is plaRadial trykkbølgebehandling (ESWT) er en fysikalsk behandling som brukes ved langvarige seneplager og smertetilstander i muskel-/skjelettsystemet. Behandlingen består av å sende en rekke høyenergi-lydbølger inn i skadet vev. Dette er med på å sette i gang tilhelingsprosessen og legge til rette for at kroppen kan legge ned friskt vev.

Laserterapi av lår

LASERTERAPI

Med laserterapi (Low Level Laser Therapy, LLLT) behandler man ulike fysiske tilstander med laveffektslaser, terapeutisk laser eller med en biostimulerende laser. Laserterapi er konsentrert energi hvor laserlyset trenger dypt ned i vevet, helt inn til den enkelte celle.

Fingre masserer rygg

KLASSISK MASSASJE

Med ulike grep bearbeider man musklene og gjør dem mykere og mer elastiske. Dette øker sirkulasjonen og stimulerer hormon- og nerveaktiviteten. Klassisk massasje kan være avslappende, behandlende eller forebyggende, alt etter hva klienten ønsker og hva massøren har spesialisert seg på.

Lår masseres med magnet

DEEP OSCILLATION

Deep oscillation skaper et elektromagnetisk felt som kan beskrives som en pulset magnet. Magneten trekker og slipper I vevet.
Fordelene med deep oscillation® er at den har ingen termisk effekt (varmeutvikling) og skader heller ikke vevet.

Pasientene får raskere på bukt med smertene, reduserte ødemer, raskere regenerering etter skader eller operasjoner, raskt reduserte innflammasjoner og raskere sårtilheling, for å nevne noe.

Jente trener i slynger

SLYNGETRENING

For de som ikke kjenner til slynger og slyngetrening så er ikke slyngetrening et nytt konsept eller treningsverktøy. Det har vært brukt i flere år innen trening og rehabilitering, blant idrettsutøvere, fysioterapeuter, trenere og mosjonister. I enkelhet er slynger fritthengende tau, som benytter egen kroppsvekt som belastning.

Fordelen med slynger er at en rekke øvelser kan gjøres med forholdsvis lite utstyrsbehov, og det er svært lett å justere bl.a. motstand.

Skulder blir tapet opp

KINESIOTAPE

Kinesiotape (også kalt kinesiologitape) er en tynn og elastisk bomullstape med lim av akryl. Kinesiotape benyttes av fysioterapeuter i forbindelse med et bredt spekter av muskel-og skjelett lidelser, idrettsskader og sykdomstilstander. Kinesiotape er allsidig og har mange bruksområder

Kinesiotapen er tilnærmet identisk med menneskelig hud i både tykkelse og elastisitet og metodene som benyttes ved kinesiotaping gjør at tapen kan brukes uten å skape store bevegelsesesrestriksjoner.